Sunday, November 9, 2008

Acıların Çocuğu: Jamie Bell



Jamie Bell'i ilk olarak Billy Elliot olarak tanımıştık. Hem oyunculuğu hem dans kabiliyeti hem de yeğenime benzemesi nedeniylen kendisini çok sevmiştim. İnsanda böyle bir himayesine alma, besleme, büyütme isteği uyandırıyordu. En azından ben böyle hissetmiştim. Tek değilmişim.

Şöyle ki: Jamie, 1986 yılında İngiltere'de doğmuş. Annesi ve kızkardeşleri tarafından büyütülmüş ve babasını hiç tanımamış. 2000 yılında Billy Elliot'ın yönetmeni Stephen Daldry'yle tanışmışlar. Bir süre sonra Stephen Daldry, Jamie Bell'i gayrı-resmi olarak evlat edindiğini açıklamış. Demek ki filmde canlandırdığı karakterden kaynaklanmıyo, çocuk gerçek hayatta da insanda böyle hisler uyandırıyormuş.



Sonra aradan yıllar geçti, Jamie, koca delikanlı oldu. Ama Billy Elliot filmindeki gibi yağız, yakışuhlu bir delikanlı, bir kuğu olamadı. Biraz tıfıl kaldı, biraz çirkinleşti ama sevimli bir havası var. Yüzünde de hala o acıların çocuğu ifadesi. Bu nedenle olsa gerek, bütün filmlerinde ya yetim, ya öksüz ya da anne-babası tarafından ihmal edilen sorunlu çocuğu oynuyor. İzleyin göreceksiniz: Billy Elliot, Nicholas Nickleby,The Chumscrubber, Dear Wendy, Hallam Foe...

İzlediğim zaman hala himayeme alıp koruma isteği uyandırıyor bende. Dileğim, bir an önce bu imajdan kurtulması. İyi bir oyuncu ve dansçı olarak müzikallerde ve Hallam Foe gibi nice güzel bağımsız filmlerde rol alması. Selamlar...

1 comment:

Burcu said...

hallam joe deki adamin o olduğunu bilmiyodumm ben o filmi bi arkadaşımla izledim sanırm, çok beyenmedik hatırlamıyorum sonuna kadar izlememiş de olabilirm. unuttum tamamen.